2010-11-09 / Kontroler przyjacielem uczciwego pasażera
W tegorocznym okresie Wszystkich Świętych, Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. zapewniły bogatą ofertę połączeń na kaliskie nekropolie. Po raz pierwszy w ciągu dnia Spółka obsłużyła ponad 1000 kursów dziennie.
Ponieważ 1 listopada poprzedzały dwa dni wolne od pracy, a pogoda wyjątkowo sprzyjała, z dojazdów naszymi autobusami skorzystało znacznie więcej osób niż w latach ubiegłych, za co naszym pasażerom serdecznie dziękujemy. Wychodząc również z przekonania, że był to okres wyjątkowy pracownicy naszego Działu Kontroli Przewozów odstąpili w dniu Wszystkich Świętych od nakładania mandatów na osoby podróżujące bez biletu. Kontrolerzy przede wszystkim służyli pomocą i informacją pasażerom.
Niestety również w tym dniu znalazły się osoby, które próbowały podróżować bez biletu. Ze względu na jednak wyjątkowy charakter tego okresu zostali jedynie pouczeni i poproszeni o wykupienie biletu u kierowcy. Te wyjątkowe działania w okresie świątecznym były elementem prewencji i edukacji skierowanej do naszych pasażerów.
W działaniach nowego Działu Kontroli Przewozów priorytetem jest przestrzeganie zarówno standardów jakościowych jak i zasad kulturalnego zachowania. Niestety w dniu 8 listopada około godz. 11.20 jeden z pasażerów jadący bez biletu autobusem linii 1A, zmusił kontrolerkę do niestandardowego zachowania. Poproszony o bilet, którego nie okazał, a następnie o podanie danych osobowych celem wypisania druku opłaty dodatkowej, ubliżał jednej z kontrolerek. Kontrolerki zdecydowały się na wezwanie służb porządkowych, kiedy jednak młody człowiek wobec drugiej z pań dopuścił się użycia bezpośrednio przemocy fizycznej, kontrolerka w obronie własnej zmuszona została do użycia gazu pieprzowego.
KLA Sp. z o.o. pragnie serdecznie przeprosić wszystkich pozostałych pasażerów znajdujących się w tym autobusie, którzy ucierpieli lub odczuli niedogodności związane z użyciem gazu.
Prosimy jednocześnie o zrozumienie tej szczególnie wyjątkowej sytuacji, iż wobec użycia przemocy fizycznej, zwłaszcza wobec kobiet pracujących na stanowisku kontrolerek, w przypadku tak agresywnej postawy działania podjęte przez kontrolerkę mogą być jedyną możliwością obrony. Mamy jednak nadzieję, że ze względu na to, że Spółka na bieżąco współpracuje z Policją i Strażą Miejską, a także w zakresie ochrony osób i mienia korzysta z usług Agencji Ochrony „Joker", podobne zdarzenia w przyszłości nie będą miały miejsca.
Jesteśmy pewni, że tego typu i podobne postawy wśród naszych pasażerów są incydentalne, a dotychczasowe doświadczenia przekonują nas o współpracy pasażerów z pracownikami kontroli.